CHUDNUTIE Ako SCHUDNÚŤ RÝCHLO a natrvalo

Každá žena či muž chcú byť štíhli, najmä keď prichádza leto a dovolenková sezóna. Vtedy často začnú s takzvanými zaručenými diétami, pomocou ktorých by mali  za týždeň schudnúť až 5 kíl. Držali ste už niekedy takúto redukčnú diétu a všetko išlo nádherne? Schudli ste prvé týždne a potom to už zrazu nešlo ani o jedno kilo? Vaše telo si bohužiaľ upravilo metabolizmus na uchovávanie tukov a začalo spaľovať bielkoviny vo svalstve ako reakciu na náhly pokles v príjme kalórií vo vašej strave. Pri drastickej redukčnej diéte organizmus chudnúceho spomalí metabolizmus až do takej miery, že si začne šetriť tuk na dni, keď dostane málo kalórií. Väčšina ľudí je frustrovaných, ak aj naďalej nechudnú a napokon prestanú s diétou. Ich hmotnosť sa zakrátko vráti na pôvodnú a zvyčajne sa telo s pomalým - úsporným metabolizmom pomstí značnou dávkou ďalších kíl navyše.

Diéty, ktoré bývajú uverejnené v rôznych časopisoch, sú predstavované väčšinou len z tej lepšej stránky. Niektoré skutočne vyzerajú ako malý zázrak: schudnete 10 kíl za veľmi krátky čas a k tomu ešte bez najmenšieho obmedzovania. Alebo môžete jesť neobmedzené množstvo mäsa, zmrzliny a podobne, a predsa schudnete. A práve tieto návody sú najnebezpečnejšie.

Uvádzame vám niektoré typy diét, ktorým by ste sa mali určite vyhnúť.
Vylučovacia
Úplne vylučuje určitú kategóriu potravín. Všetky návody, ako rýchlo schudnúť pomocou jedálneho lístka bez tuku či bez bielkovín sú nebezpečné. Nevyvážená strava vedie k zdravotným problémom. Spoľahlivá diéta povoľuje jesť všetky kategórie potravín, ale v správnom pomere a množstve. Všeobecne platí, že zeleninu a ovocie môžete jesť neobmedzene, po nich nasledujú výrobky z celozrnnej múky a cereálie, ďalej ryby, chudé mäso, vajcia a mliečne výrobky. Dobrá diéta na minimum zredukuje len živočíšne tuky a cukry, napríklad rôzne zákusky a keksíky.
Rýchla
Schudnete dve kilá a viac za týždeň. Toto sú veľmi reštriktívne diéty, ktoré sa stopercentne končia jojo efektom. Dajú sa vydržať týždeň-dva, ale spôsobujú frustráciu, ktorú skôr či neskôr budete musieť uspokojiť. Čím rýchlejšie schudnete, tým rýchlejšie podľahnete túžbe po zakázaných vysoko kalorických dobrotách – sladkostiach, hamburgeroch, klobáskach, atď. Po skončení tvrdého režimu si všetko vynahradíte a rýchlo naberiete späť nielen tie stratené kilá, ale ešte jedno-dve navyše.
Drastická
Nesmiete prijať viac ako 700 kalórií denne. Také malé množstvo kalórií nepokryje vašu dennú energetickú potrebu a telo nebude môcť správne fungovať. Hrozí vám podvýživa a s ňou spojené problémy.
Tukožrútska
Univerzálny spaľovač tukov neexistuje. Nijaká potravina nie je sama osebe schopná vyvolať v organizme spaľovanie tuku. To dokáže len dobrý telocvik.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

Počuli ste už o inštinktívnej diéte?   Ono to vlastne ani nie je diéta v pravom zmysle slova. Ide o stravovací režim, ktorý je založený na skutočných potrebách tela. Neobmedzujete sa v jedle, ale ani sa neprejedáte. Päť až šesťkrát denne si doprajete optimálne porcie s vyváženým pomerom živín. Vďaka pocitu sýtosti nemáte chuť maškrtiť a keďže je jedálniček dostatočne pestrý, netrápia vás problémy s trávením. Prečo táto teória nefunguje v praxi? Pre pracovný stres, ktorý nás núti pol dňa hladovať a večer dohnať zameškané. Pre rýchle obedy z polotovarov, pre konzumáciu sladkostí na desiatu, pre jednostranné diéty a následné boje s jojo efektom. Počúvať, čo si telo pýta, zďaleka nie je také ľahké, ako sa zdá. Ak máte neustále nutkanie zaháňať hlad, odhaľte jeho príčinu. Možno je to tým, že...

... jete priveľa sacharidov
Vysoká konzumácia jednoduchých cukrov a jedlá s vysokým glykemickým indexom vás vyhladujú skôr. Ako to zmeniť? Dbajte na to, aby ste denne aspoň približne dodržali ideálny pomer cukrov, tukov a bielkovín 40:30:30. Ak potrebujete doplniť energiu, preferujte v strave zložené sacharidy. Po jedlách bohatých na bielkoviny zostanete dlhšie nasýtení.

... nepijete, ale len popíjate
Keď vás prepadne hlad, najskôr vypite pohár pramenistej vody, aby ste mali istotu, že to nebol len prezlečený smäd. Dôkladný pitný režim je pri kontrolovaní pocitu sýtosti kľúčový. Pozor, popíjanie alkoholu má na telo úplne opačný účinok! Pár pohárikov vás zásobí prázdnymi kalóriami a zvyšuje u Vás chuť k jedlu. Ako naschvál, po dobrom pive má sotvakto chuť na šalát či jablko. Lepšie padnú zemiakové lupienky či oriešky.

... dodávate jazyku priveľa chutí
Vedeli ste o tom, že priveľa chutí zvyšuje chuť? Je to naozaj tak. Ak ste zvyknutí na kúpené dressingy, ťažké omáčky a najrôznejšie priemyselne spracované pochutiny, chuťové bunky sa na nich rýchlo stanú závislými. Namiesto prechucovaných instantných jedál si preto čo možno najčastejšie doprajte domácu stravu, ochutenú bylinkami a koreninami.

... kupujete hlavne výrobky bez cukru a bez tuku
„Light“ chytáky v potravinách zabezpečujú u vás ilúziu bezpečia, keď nechcete zbytočne pribrať a myslíte si, že skonzumujete minimum kalórií. Ale mozog nadlho neoklamete. Netučné a nízkokalorické potraviny majú spravidla biednu sýtivosť, takže už pol hodinu po takomto olovrante sa budete cítiť, ako by ste ani žiaden olovrant nezjedli. „Light“ výrobky môžu byť zdravšou alternatívou, ale nemali by sa stať základnou zložkou vášho jedálneho lístka.

... nejete dosť vlákniny
Ak si denne doprajete čerstvé ovocie, zelenina a celozrnné pečivo v dostatočnom množstve, telo svojich 30 gramov vlákniny bez problémov dostane. Keď však na túto zložku v strave zabúdate, kúpte si aspoň vlákninu ako potravinový doplnok. Jednou z jej mnohých prospešných funkcií v tele je aj regulácia hladu. V žalúdku zvyšuje objem, chráni črevá pred toxínmi a pomáha pri trávení.

Existuje dobrá diéta?
Áno, ale nejde o redukčnú diétu, skôr o správne stravovacie návyky. Zabezpečia vášmu telu vyváženú stravu v množstve, ktoré neprekročí jeho skutočné potreby. Mali by ste sa podľa nich stravovať celý život. Ak máte nadváhu, vytvorením zdravých návykov sa jej zbavíte. Síce pomaly, ale natrvalo. Potom si budete môcť dovoliť občasné vybočenie, napr. v podobe hranolkov.
Redukčný program umožňuje zbaviť sa niekoľkých kilogramov v pomerne krátkom čase, no nikdy nemôže dobre fungovať, pretože po jeho skončení sa vrátite k svojim pôvodným zvykom a nadváha sa vráti. Neraz aj s prírastkom. K peknej postave vedie iba jediná správna cesta, osvojiť si princípy racionálneho stravovania a venovať sa športu.

Diéta či nová životospráva?
Ak aj vy patríte k ľuďom, ktorí zanedbávajú raňajky, na desiatu zhltnú cereálnu tyčinku k instantnej káve, na obed si doprajú čosi domácke z firemného bufetu alebo rýchle občerstvenie, zato večera zvykne byť najbohatším jedlom dňa, potom sa nemôžete čudovať, ak sa vám nedarí schudnúť. Veď ste takmer nič za celý deň nezjedli, poviete si, ale pravda je zrejme celkom iná. Ak budete organizmu podsúvať veľké porcie jedla naraz, telo si nespotrebované kalórie uloží na horšie časy – do bokov, stehien, zadku a brucha.  Konečne nastal ten správny čas rozlúčiť sa s tukovými vankúšikmi a odštartovať zdravší diétny plán, pri ktorom zaťažíme organizmus oveľa menej.

Podstata diéty „5x denne“ spočíva v správnom rozložení jedál a zmenšení jednotlivých porcií. Jedlá by mali byť zdravé, kaloricky vyvážené, čo najmenej ochutené umelými prísadami a soľou. Podľa toho, koľko kilogramov potrebujete zhodiť, by sa mal denný príjem pohybovať na zníženom množstve kalórii (doporučený denný príjem kalórií vychádza z tzv BMI indexu, dajte si vypracovať analýzu Vašej postavy).

Raňajkovať začnite zdravo. Pohár čerstvej šťavy vás nabudí, ovsená kaša s javorovým sirupom, škoricou alebo postrúhanými jablkami bez cukru je zasa dobrá na prečistenie, zároveň vás zasýti. Pečivo nahraďte krajcom celozrnného chleba so zeleninou a domácou tvarohovou nátierkou. Chlieb by nemal byť väčší ako vaša dlaň. Mimochodom, známym trikom ako určiť vhodnú porciu jedál, je prirovnanie ich k vašej ruke – napríklad ryba a chudé mäso by mali byť v jednej porcii veľké maximálne ako vaša dlaň, či zemiak ako päsť. Malé porcie telo lepšie prijme a nebude tak veľmi zaťažené náročným procesom trávenia ako v prípade prísunu obvyklého obeda.

Kým sa ale dostaneme k obedu, nezabudnite na desiatu. Môžete si dať pohár acidofilného alebo iného kyslomliečneho nápoja, dve mladé mrkvy, jablko, hrušku alebo iné ovocie okrem banánu.  Tak ľahšie prekonáte hlad a na obed vás už nebudú lákať obrovské porcie jedál.

Nie je obed ako obed. Rozhodnutie obedovať len šalát bez zálievky je skvelé, ale ako dlho vám vydrží? Po troch dňoch máme pocit, že nám šalátové listy lezú aj ušami a nič zelené nemôžeme na dlhú dobu vidieť. Našťastie, aby ste schudli, nemusíte sa prekrmovať len šalátmi. Dajte si aj diétne upravené mäso a lahodný pečený zemiak s množstvom zeleniny. Dobre vám spraví  aj malá porcia rizota s hubami, varenej alebo pečenej (nie vysmážanej!) ryby, grécky šalát, bezvaječné cestoviny s paradajkovou omáčkou a bazalkou a pod. Ak si neveríte a viete, že lákadlám v reštaurácii málokedy odoláte, skúste si pripravovať obedy vopred. Vypočítate si tak ich kalorickú hodnotu a budete mať možnosť si ich naplánovať aj dopredu. Práve plánovanie jedálnička je výborný spôsob, ktorý vám uľahčí chudnutie.

Je zrejmé, že keď zmenšíte veľkosť porcií, budete najprv pociťovať hlad. Preto je dobré dopriať si nielen desiatu, ale aj olovrant. Nemalo by to byť ale nič kalorické a tučné. Stačí aj šálka čaju s hrsťou orechov, jogurt, ovocie, kúsky zeleniny alebo nízkotučný tvaroh s medom a hrozienkami.

Večera by už mala byť ľahšia. Stále si môžete dopriať mäso, mozzarelu s paradajkou a tmavým chlebom, šalát s tuniakom, rybu s provensálskym korením, dusenú zeleninu, či grilovaný baklažán. Je možné, že spočiatku sa vám bude máliť, ak ale dodržíte svoj diétny plán, po dvoch týždňoch bude ručička na váhe ukazovať o kilo-dve menej. Telo si za tento čas zvykne na novú životosprávu a hlad už nebude takým postrachom, akým bol na začiatku diéty. Nezabudnite, že ak zapojíte do vášho diétneho plánu aj športovanie, výsledky budú viditeľné ešte skôr. 

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY