CHUDNUTIE Ako schudnúť a OKLAMAŤ HLAD.

CHUDNUTIE a HLAD. Určite ste ho neraz pocítili aj vy. HLAD je nepriateľom chudnutia. Keď chcete schudnúť natrvalo a zdravo, bez toho aby ste si nepokazili metabolizmus a úporne zhodené kilá sa vám po pár týždňoch nevrátili aj s prírastkom, tak určite NEHLADUJTE. Náš organizmus je veľmi múdry a svoje trýznenie vám vráti už po krátkom čase. Možno to poznáte, niekedy ste taký maškrtní, že by ste len jedli a jedli. Ak však túžite po peknej a súmernej postave a nepodľahnutiu chuti mnohých kalorických maškŕt, máme pre vás niekoľko rád, ako oklamať hlad a pritom nebyť hladným.

  • Prvou radou je zapojenie vašich čuchových orgánov do procesu nasycovania. Stačí, ak otvoríte vrecúško s vanilínovým cukrom a kuchyňou necháte prúdiť jeho vôňu. Zaručene budete menej jesť, lebo hlad zažehnáva nielen plný žalúdok, ale aj naše sýte čuchové bunky.
  • Keď nechcete hladovať a pritom schudnúť, tak sa naučte pravidelne konzumovať dostatok vhodných bielkovín počas dňa. Výborným pomocníkom sú bielkoviny zo strukovín, hlavne zo sóje. Majú málo kalórií a výborne Vás zasítia, pekne chudnete. Nesmiete sa však sústrediť len na bielkoviny, vaše telo potrebuje aj ďalšie živiny, a tých je takmer 50 druhov.
  •  Vieme si predstaviť, že ostro korenené a pikantné jedlá nie sú pochúťkou pre všetkých, ale pravdou je, že kto obľubuje napríklad čili papričky, rýchlejšie sa nasýti, lebo pri takomto jedle sa otupia receptory chuti. Pocit hladu tak príde s oneskorením aj niekoľkých hodín.
  •  Úžasným bojovníkom s pocitom hladu je paradajková šťava, ktorá nemá takmer žiaden tuk a iba 17 kcal na 100g.
  • Poznáte žeruchu? Jej malé lístočky obsahujú veľa stopového prvku chrómu, o ktorom je známe, že reguluje pocit nasýtenia. Žeruchu si môžete primiešať do šalátu či na krajec tenkého chlebíka.
  • Zelená zelenina (listové šaláty, brokolica, kapusta,...) je špecifická tým, že má málo kalórií, má veľký objem a je bohatá na vlákninu, ktorá vyvoláva pocit plného žalúdka. Pri trávení surovej zeleniny organizmus spotrebuje veľa času a energie, takže sa zbavíte aj niekoľkých prebytočných kalórií.
  • Cukor, ak už ho musíte prijať, nenahradzujte umelými sladidlami, viaceré výskumy potvrdili, že chemické sladidlá stimulujú apetít.
  • Pomalé jedenie nie je výmysel našich rodičov ako nás zdržať pri stole. Ak doprajete žalúdku dosť času a jedlo do neho nenahádžete, prekvapí vás svojou pohodlnosťou. Trvá mu asi 20 minút, kým oznámi vášmu mozgu, že ste sa práve najedli. Čím teda pomalšie žujete a jete, tým lepšie.

Akým jedlom dokážete zrýchliť spaľovanie tuku.

Citrusy. Hovoríme o výnimočnom spaľovači tukov. Okrem toho, že sú bohaté na vitamíny, plnia aj iné dôležité funkcie a pomáhajú nášmu metabolizmu.

Mandarínky, grepy, pomaranče, všetky tieto fantastické plody sú pre našu postavu a trávenie záchranou, kde už niet pomoci. Podporujú odolnosť organizmu. Práve pomaranče znižujú v tele zlý cholesterol v krvi. Ich horká chuť podporuje tvorbu žlče a tá priaznivo ovplyvňuje trávenie tukov.Pri citrusoch hovoríme o rôznych ovocných kyselinách a enzýmoch, ktoré dokážu rozprúdiť látkovú premenu a zrýchliť spaľovanie tukov. Čo sa stane s naším tukom? Ako píšeme, jednoducho sa spáli, zmizne, odíde, odparí sa.

Mnohé citrusové plody, napr. aj grep obsahujú látky, ktoré pôsobia na organizmus ako detoxikant. V prípade, že sa z tela odplavia toxické látky, lymfatický systém môže lepšie pracovať a zbytočne sa nám odpad nehromadí pod kožou. Aj vďaka grepu nevzniká u žien celulitída. Ak zjete pol hodiny pred jedlom polovicu grepu, nebudete mať prepchávať sa ďalej. Horké látky v grepe brzdia chuť na jedlo.

Dávate si do čaju citrón? Ani netušíte, ako veľmi svojmu tráveniu a spaľovaniu tukov pomáhate. Citróny v sebe obsahujú látky, ktoré dokonca naštartujú v našom tele hormóny, čo spaľujú tuky! Citróny zmierňujú tráviace ťažkosti, zlepšujú trávenie a stimulujú cirkuláciu krvi v ľudskom tele.

Dôležité je, aby sme sa stravovali zdravo. Nevynechávali z jedla žiadne komponenty. ALE! Nezabúdajme na citrusové ovocie. Stačí aj v malých dávkach na to, aby sme v tele dokázali spotrebovať každú kalóriu.

Priberáte aj  z ovocia?!

Aj ovocné prejedanie sa je prejedanie a ako také môže viesť k nadváhe! Nie je pravda, že ovocím sa môžeme bez následkov prejedať od rána do večera. Na druhej strane, aj opačné tvrdenie – a teda, že z ovocia priberáme, je mierne zavádzajúce. Priberáme jednoducho vtedy, keď náš kalorický príjem prevýši kalorický výdaj. A platí to rovnako pre banány a broskyne, ako pre plnené palacinky.Ovocie obsahuje množstvo vitamínov, enzýmov, vlákninu a až na pár výnimiek je skoro bez tuku. Má tiež vysoký podiel vody, ktorá spoločne s vlákninou skvele prečisťuje organizmus. Problémom je ovocný cukor.

V malých dávkach je prospešný, pretože okamžite vlieva energiu, no ak to s ním preženiete, dochádza v tele k výkyvom cukru v krvi, čoho následkom je vlčí hlad, spomalené trávenie a tendencia ukladať prijaté kalórie. Najhoršie je zjesť väčšie porcie ovocia tesne pred hlavným (a mastným) chodom. Ak tučné jedlo skonzumujete v momente, kedy je už hladina inzulínu v tele zvýšená, priberiete zázračne ľahko a rýchlo.

Ovocie - šťavy z ovocia
Na pozore sa treba mať aj pred čerstvo vytlačenými ovocnými šťavami. Chýba v nich vláknina zo šupky a neriedené majú vysokú energetickú hodnotu. Okrem toho nápoj prejde tráviacim traktom rýchlejšie ako jedlo, takže ani pocit zasýtenia nie je taký, aký by mal byť.

Sušené či kandizované ovocie?
Sušené ovocie je dezert, ktorý povzbudí ako olovrant, no po večeri naň zabudnite. Sušený kúsok ovocia má niekoľkonásobne vyššiu výživovú hodnotu oproti čerstvému. Úplným diétnym tabu je ovocie kandizované. Je síce sladučké a úžasné do koláčov, ale neobsahuje už skoro žiadne pôvodné živiny. 

POZOR. Nie je ovocie ako ovocie
Sú sladké a sladšie druhy, preto ak si strážite postavu, vyberajte si, po ktorom siahnuť skôr.

Keď sa chcete viac dozvedieť o niektorých výživových doplnkoch na chudnutie a očistu tela, kliknite TU

Sladšie druhy (na nich šetrite)

  • Banány
  • Hrušky
  • Višne
  • Mango
  • Hrozno

Menej sladké (doprajte si ich častejšie)

  • Citrusy
  • Jablká
  • Kiwi
  • Slivky
  • Marhule
  • Maliny
  • Čučoriedky

Na jeseň sa naša strava mení. Tak farebné, aké vie byť toto ročné obdobie, taká by mala byť aj naša strava. Dokvitajú mnohé ovocné stromy. Prirodzený výber vitamínov máme v našich záhradách pod nosom. Lesy nám ponúkajú svoje plody. V každej z týchto surovín je množstvo látok potrebných pre zdravý život a prekonanie jesenného chorľavého obdobia.

Kým leto nás skôr nútilo jesť studené potraviny, na jeseň máme tendenciu si žalúdok zatepľovať. S tým prichádza aj väčšia túžba po varení a točenie sa okolo sporáka. Pozor však na mastné a tučné jedlá, plné zlého cholesterolu.

Najlepšie je v prvých jesenných dňoch konzumovať veľa zeleniny a ovocia, ako sme si zvykli v lete. Možno by sme mali byť na chvíľu malí vegetariáni. Predovšetkým, treba do seba dostať všetko, čo obsahuje vitamín C. Tento vitamín nám zabezpečí, že nebudeme chorľavieť na jeseň často. Uržuje našu imunitu, zvyšuje vstrebávanie železa, rýchlo sa s ním hoja rany. Zasahuje aj do našej hormonálnej tvorby a urýchľuje odbúravanie cholesterolu.

Ďalšou užitočnou látkou je vláknina. Je rastlinného pôvodu. Má tú výhodu, že ju nerozložia enzýmy a žalúdočné šťavy, môže nám tak prečistiť celý vylučovací systém.

Netreba zabúdať ani na to, čo nám ponúka sama príroda. Ste vášniví hubári? Chodievajte na jeseň na huby? Huby sú vysoko zdravá potrava, ktorá sa svojím zložením podobá mäsu, ale má na rozdiel od neho, ten lepší cholesterol.

Huby obsahujú veľa minerálnych látok. Ochranné vitamíny. Keď to skombinujete s olivovým olejom z kuchyne a zeleninou, môžete si aj každý druhý deň vyrobiť zdravú jesennú maškrtu.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite) 

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY