Chudnutie VLÁKNINA je totálny NEPRIATEĽ TUČNOTY.

10.11.2015 09:47

Okrem toho, že vláknina priaznivo ovplyvňuje metabolizmus cukrov a tukov, znižuje aj vstrebávanie tukov a cholesterolu, pozitívne ovplyvňuje hladinu krvného cholesterolu a znižuje kyslosť (pH).
Zjednodušene povedané, vláknina je nestráviteľná súčasť rastlinnej potravy, ktorá je nosičom živín a odnášačom odpadu. Do zažívacieho traktu vstupuje vláknina plná živín, prechodom zažívacím traktom sa pôsobením enzýmov postupne z vlákniny živiny uvoľňujú, a na vyprázdnené miesto sa viažu odpadové látky. Významne sa podieľa na vytváraní správnych podmienok pre dobrú činnosť organizmu.

Vláknina viaže na seba vodu, čím v žalúdku zväčší svoj objem a do mozgu vyšle signál, že sme nasýtení. Zvýšením pocitu sýtosti sa predchádza prejedaniu.

Vláknina je priam fantastický a pritom lacný zoštíhľovač postavy. Pomôže vám nielen schudnúť, ale neskôr si aj bez problémov udržať štíhlu postavu.

Vláknina, jednoducho povedané sú to cukry. Sú však zložité a telo si pri trávení s nimi nedokáže poradiť. Keďže ich organizmus nevie stráviť a telo opúšťajú bez zmeny, majú nulovú energetickú hodnotu.

Pri konzumácií potravy bohatej na vlákninu je organizmus potrebné zásobovať dostatočným množstvom tekutín. V opačnom prípade dochádza k dehydratácií a k zápche. Na druhej strane ak pijete dostatok tekutín, dokáže vláknina skrátiť dobu priechodu potravy cez tráviaci trakt až na polovicu. Zásluhu na tom má najmä zrýchlené vyprázdňovania čriev. Ďalšou významnou vlastnosťou vlákniny je čistenie čriev. Pevné častice vlákniny mechanicky očisťujú steny čriev a zabraňujú vzniku výrastkov. Okrem účinkov na črevá, zabraňuje vláknina vzniku žlčových kameňov tým, že odvádza z organizmu žlčové kyseliny. Keďže viaže kyseliny, znižuje aj hladinu tuku. Preventívne zabraňuje vzniku artériosklerózy, čiže ukladaniu tuku na stenách ciev a vzniku infarktu. Množstvo „zlého“ cholesterolu sa v krvi príjmom vlákniny znižuje a naopak hladina „dobrého“ cholesterolu zvyšuje.

Denná dávka vlákniny by mala byť aspoň 20 až 30 gramov. Skutočná denná spotreba vlákniny u našej populácie je cca 15 až 18 g. Pri nadmernej dlhodobej konzumácie vlákniny treba organizmus zásobovať zvýšeným množstvom potrebných minerálnych látok. Vláknina totiž minerály viaže a neumožňuje im vstrebanie a využitie organizmom. 

Vlákninu nájdeme iba v potravinách rastlinného pôvodu, ako je napr.: nelúpaná ryža, celozrnné pekárenské výrobky, müsli, strukoviny, ľanové semeno, pšeničné klíčky, zemiaky, huby a iné. Ovocie a zelenina obsahujú hlavne vo vode rozpustnú vlákninu (pektíny). V obilninách sa vyskytuje zároveň rozpustná aj nerozpustná vláknina (celulóza a hemicelulóza, rezistentný škrob). Nerozpustná vláknina podporuje črevnú peristaltiku a pomáha regulovať vyprázdňovanie.

Koľko vlákniny sa nachádza v jednotlivých druhoch ovocia, zeleniny a orecho.

Potravina

[g/100 g]

Potravina

[g/100 g]

Ovocie

jadrové

drobné

jablká

1,8

egreše

2,8

hrušky

2,4

ríbezle červené

4,7

duly

1,6

ríbezle biele

4,0

jarabiny

2,9

ríbezle čierne

5,6

arónia čiernoplodá

1,9

maliny

5,2

mišpule

9,2

černice

4,0

kôstkové

čučoriedky

2,2

broskyne

1,4

kľukva

1,6

nektárinky

2,2

brusnice

1,5

marhule

1,0

baza čierna

6,0

čerešne

0,5

šípky

22,4

višne

0,7

moruše

1,5

mirabelky

1,0

drienky

1,4

slivky

1,5

rakytník

2,0

ringloty

2,3

jahody

1,3

slivy

1,8

hrozno

1,5

citrusové

iné

pomaranče

1,8

ananás

1,3

kumkváty

3,8

kiwi

1,1

mandarínky

1,5

mango

1,7

citróny

1,8

papája

1,8

grapefruity

1,6

banány

3,1

orechy

granátové jablko

2,8

orechy kokosové

7,3

marakuja

3,3

kopra

13,7

ďatle čerstvé

3,6

orechy pekan

4,7

ďatle sušené

7,8

orechy makadamia

5,3

figy čerstvé

2,3

orechy píniové

1,9

figy sušené

12,4

orechy vlašské

2,7

 

 

orechy lieskové

3,5

 

 

gaštany jedlé

4,0

 

 

arašidy

6,2

 

 

orechy para

5,3

 

 

pistácie

6,1

 

 

orechy kešu

3,2

 

 

mandle

6,0

 

 

Zelenina hlúbová

brokolica

2,8

kel ružičkový

1,6

kaleráb

2,2

karfiol

1,8

kel kučeravý

3,3

kapusta hlávková biela

2,7

kel hlávkový

3,1

kapusta hlávková červená

3,1

koreňová

zeler

3,7

petržlen

1,8

čierny koreň

5,3

reďkev

1,1

červená repa

2,3

reďkovka

1,0

mrkva

3,0

kvaka

2,4

chren

6,2

okrúhlica

2,5

paštrnák

4,3

 

 

listová

zeler stopkový

2,4

šalát hlávkový

0,9

čakanka šalátová

1,4

šalát rímsky

1,2

mangold – listy

2,0

šalát ľadový

0,6

kapusta čínska

1,6

čakanka štrbáková

2,0

rebarbora (reveň)

1,4

žerucha záhradná

3,3

špenát

2,1

potočnica

3,0

vňaťová

struková

zeler –vňať

3,6

fazuľka

3,0

petržlen –vňať

5,0

hrášok

5,2

plodová

baklažán

2,3

rajčiny

1,5

melón cukrový

0,9

tekvica

1,8

melón vodný

0,3

paprika zelená

1,9

uhorka šalátová

0,9

paprika červená

1,6

uhorky nakladačky

1,0

cukina, cuketa

0,9

paprika zelená

1,9

 

 

cibuľová

cibuľa suchá

1,4

cesnak

0,9

cibuľa čerstvá

1,3

pažítka

2,0

cibuľa šalotka

1,4

pór

1,5

iná

špargľa

1,8

artičoky

1,3

kukurica cukrová

0,5

topinambury

3,5

kôpor

1,6

okra

4,0

fenikel

3,3

zemiaky skoré

1,3

zemiaky neskoré

1,6

 

 

Koľko vlákniny sa nachádza v jednotlivých druhoch strukovín.

Potravina

[g/100 g]

šošovica červená lúpaná polená

13,2

šošovica veľkozrnná

15,0

fazuľa farebná červená

20,1

fazuľa farebná MUNGO

17,2

fazuľa farebná

17,3

fazuľa farebná AZUKI

19,2

fazuľa farebná čierna

22,0

fazuľa farebná červená

18,8

fazuľa farebná hnedá

19,6

fazuľa farebná PINTO

22,4

fazuľa biela malá

24,5

fazuľa biela veľká

19,2

hrach lúpaný KAPUCÍN

11,6

hrach lúpaný celý, žltý

12,6

hrach nelúpaný KAPUCÍN

21,2

hrach zelený

20,4

cícer

16,9

sója

19,4

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY