Chudnutie Rady na STRAVOVANIE pri chudnutí.

05.11.2015 04:40

Rýchle diéty na chudnutie neodstraňujú príčinu vašej nadváhy, a tou je hlavne nepravidelné stravovanie a prejedanie sa tučnými a sladkými jedlami a potravinami.

Rýchle chudnutie vám neprinesie dlhodobo želateľný úspech v podobe peknej postavy.

Zvyk je železná košeľa. Aj takto by sa dali opísať stravovacie návyky. Diéty zlyhávajú, pokiaľ zakazujú prakticky všetky jedlá ktoré mal človek rád a na ktoré sa vždy tešil. Namiesto toho predkladajú a nútia jesť rôzne pre neho nezaujímavé a často až nechutné jedlá. Určite si uvedomujete, že vaša nadváha je vo veľkej miere spôsobená osvojením si zlých stravovacích návykov. Chyba mnohých diét je často v tom, že v snahe zdravo jesť nútia chudnúcich siahnuť po  drahých, alebo dokonca „ťažko“ dosiahnuteľných potravinách.

To, že v konečnom dôsledku diéta nepomôže, je vskutku vec častá a presvedčilo sa o tom veľa dietujúcich. Na vine nie sú len nedostatky diét, ale vo veľkej miere zlyhávajú aj samotní ľudia. Jednou zo základných chýb, ktorej sa dopúšťame, je až príliš drastická a nevyvážená diéta. Nech sa rozhodneme pre akúkoľvek z väčšiny známych diét, dôjde ku strate telesnej hmotnosti. Princíp fungovania veľkého percenta týchto diét je značne jednoduchý: Chceš schudnúť? Musíš menej jesť! Dôležité je docieliť energetický deficit, čiže prijať menej energie, ako telo za deň spáli. Pokiaľ však bol človek zvyknutý na svoj denný príjem potravy a dôjde k drastickému zníženiu energie, znamená to stres pre organizmus. Stresovaný je organizmus, rovnako aj samotná myseľ človeka.

Rady na stravovanie, ktorých dodržiavanie vám pomôže schudnúť.

  • Jedzte pomaly a všetko vychutnávajte. Ak jete rýchlo, zjete zvyčajne viac, než potrebujete. Každé sústo riadne požujte, pokiaľ sa úplne nerozomelie.
  • Nepokúšajte sa schudnúť viac ako jeden, dva kilogramy telesnej hmotnosti za týždeň.
  • Dôležité je docieliť energetický deficit, čiže prijať menej energie, ako telo za deň spáli.
  • Či máte veľkú alebo len malú nadváhu stačí zmeniť svoje stravovacie návyky, ich dodržiavaním a správnou skladbou stravy dokážete za mesiac schudnúť aj 5 kilogramov. A to všetko bez rizika jojo efektu.
  • Nejedzte jedlá bez chuti. Tí, ktorí sa snažia schudnúť, často konzumujú malé porcie nemastných a neslaných jedál. Niet divu, že mnoho z týchto ľudí nevydrží do konca!
  • Ak pripravujete zeleninu, uvarte ju na pare alebo ju miesto obvyklého varenia krátko poduste.
  • Konzumujte zeleninové šaláty.
  • Vyhýbajte sa potravinám s obsahom tuku a cukru ako sú koláče, sušienky, pečivo, atď.
  • Na dochucovanie používajte bylinky a korenie, slanému sa skúste vyhnúť, potraviny majú v prirodzenom stave dostatok sodíka, ktorý vám stačí. Zbytočný ďalší prebytok je nebezpečný pre cievy, váhu a celkové zdravie!
  • Pri výbere stravy si zvoľte pomaly uvoľňované uhľohydráty (zložité s nízkym glykemickým indexom), ktoré Vás zaplnia a uspokoja Vaše chuťové bunky. Pomaly sa uvoľňujúca energia pomáha obmedziť pocity hladu a môže vám tiež pomôcť zbaviť sa túžby jesť pomedzi  hlavnými jedlami.
  • Najlepším výberom sú potraviny s pomaly uvoľňovanými uhľohydrátmi: Ovsené otruby, ovosné vločky, pohanka, jačmeň, celozrnný žitný alebo špaldový chlieb kvasený, ryža Basmati a neolúpaná ryža, celozrnné cestoviny, šošovica, strukoviny, fazuľa, ovocie, nízkotučný jogurt, džúsy (riedené 50/50 s vodou): grapefruitový, jablčný, pomarančový, ananásový.
  • Najhorším výberom sú potraviny/nápoje rýchlo uvoľňujúce uhľohydráty: Všetky konzervy, biely chlieb, bagety, rohlíky, sušienky, koláče, pečivo. Pamätajte, že pšeničný lepok je záťažou pre naše črevá a celý organizmus. Sucháre, keksy, komerčné ranné obiloviny a cereálie, perlivé nápoje, ovocné nápoje, hranolky, smažené alebo pečené zemiaky, zemiaková kaša, predvarená ryža, vafle, praclíky, zemiakové lupienky.
  • Skontrolujte potraviny, ktoré máte doma v zásobe a všetky nesprávne vyhoďte. Pri nákupe použite miesto Vášho starého nákupného zoznamu nášho sprievodcu a doporučenia.
  • Jedzte viac čerstvej zeleniny a ovocia. Pozor na znehodnotenie dlhým tepelným spracovaním, kedy dochádza ku zničeniu prirodzeného obsahu enzýmov podporujúcich v organizme tvorbu enzýmov dôležitých pre trávenie potravy, a tiež ku strate vitamínov!
  • Zeleninu môžete jesť bez obmedzenia - čím viac jej zjete, tým viac úžitku získate.
  • Vyberte si správne tuky. Vedeli ste, že pri nízkotučnej strave je organizmus náchylnejší k tvorbe žlčových kameňov?
  • Zadržiavanie vody, suchá pokožka, zápcha a únava, to všetko sú prejavy dehydratácie. Pite priebežne celý deň dostatok nesladených tekutín.
  • Potraviny s vysokým glykemickým indexom:
    Napr. cukor, kukurica, zemiaky, biele pečivo, dyňa, ....
    Potraviny s nízkym glykemickým indexom:
    Napr. jablká, kapusta, jahody, ryža, čerešne, šošovica, grapefruit, sója, ....
    Faktory ovplyvňujúce glykemický index:
    -    spracovaním – čím sa dlhšie potravina varí, tým vyšší je jej glykemický index
    -    postupným dozrievaním ovocie zvyšuje hodnotu glykemického indexu
    -    rozmanitosť ovocia a zeleniny
    -    kombinácia potravín s nízkym a vysokým glykemickým indexom
    -    rýchlosť s akou je každá potravina trávená behom dna -  rýchlosť trávenia je u každého individuálna
  • Priemerný človek potrebuje jeden gram proteínu na každý kilogram telesnej váhy. Raz za týždeň vyskúšajte zmes fazule, hrášku, šošovice a ryže miesto mäsa.
  • Vyberajte potraviny, ktoré Vás uspokoja, ale zároveň nie sú pre Vás škodlivé.
  • Používajte tvaroh alebo čerstvý nízkotučný syr, tofu namiesto tučného syru a masla.
  • Smotanu/kyslú smotanu nahraďte nízkotučným bio jogurtom.
  • Vyhýbajte sa párkom, karbonátkam a balenému plátkovému mäsu.
  • Namiesto masla vyskúšajte pre ochutenie zeleniny citrónovú šťavu a olivový olej.
  • Na smaženie používajte vhodnú panvicu.
  • Vyhýbajte sa margarínu a hydrogenovaným rastlinným tukom (je to napísané na etikete potraviny). Aj zdravé rastlinné oleje a tuky sa počas tepelnej úpravy (tzv. hydrogenizácii) menia do podoby margarínov a kuchynských olejov na nezdravé a škodlivé. Takéto tuky vznikajú pri fritovaní, vyprážaní a nachádzajú sa v jedle reštaurácií s rýchlym občerstvením, v zemiakových hranolkoch, čipsoch,  v rozličných chrumkavých pochúťkach, a hotových jedlách..
  • Správny výber stravy : Čerstvé jablko, hruška, citrusové ovocie (grapefruit, pomaranč, mandarínka, citrón) čerstvá broskyňa alebo marhuľa, nesladený, nízkotučný popcorn s nízkym obsahom soli, cestovinový šalát ochutený citrónovou šťavou, korením a šalátovou zeleninou, ovocný tanier, šošovicová polievka, paradajková polievka, celozrnné ovosné sušienky, atď.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY