Chudnutie Prečo VAJCIA pomáhajú schudnúť.

14.10.2015 06:49

Vajcia zohrávajú tiež dôležitú úlohu pri diétach a pri znižovaní váhy, nebojte sa ich. Vedci zistili, že jedno priemerné vajce má menej než 80 kalórii. Vajcia sú dôležité pre zdravie očí, správnu výživu organizmu a kontrolu optimálnej váhy.

Vajcia patria k potravinám, ktoré majú v našich jedálnych lístkoch stabilné miesto, keďže obsahujú kvalitné živiny a sú nevyhnutnou zložkou mnohých jedál.

Vajcia sú jedným z najvýživnejších jedál, každý deň môžete zjesť aj jedno vajce.

Bielkoviny, a aj tie z vajec, majú pre ľudský organizmus nenahraditeľný význam, ktorý pri chudnutí ešte rastie. Bielkoviny sú súčasťou každej bunky a orgánu. Vďaka bielkovinám náš organizmus funguje, rekonštruuje sa, nahrádza svoje bunky. Bohužiaľ, ľudia s nadváhou nedostatočným príjmom vhodných bielkovín tieto procesy v tele narušujú.

Do diéty na chudnutie môžete zaradiť aj vajcia, majú vysoké výživové hodnoty.

Vajcia vďaka svojmu zloženiu sú výbornou potravinou na prípravu raňajok, olovrantu i večere. Ich zaradením do svojej stravy dokážete obmedziť denný kalorický príjem aj o 300 kalórií. 

Prednosťou vajec je najmä vysoká biologická hodnota bielkovín, ktoré sú v nich obsiahnuté. Majú natoľko ideálne a komplexné zloženie nevyhnutných aminokyselín, že sú vzorom pre posudzovanie biologickej hodnoty všetkých bielkovín.

Keď dodržíte princípy diétneho režimu (napr. pitný režim, dostatočný prísun ovocia a zeleniny, nahrádzanie nasýtených tukov nenasýtenými), sú vajcia vhodnou potravinou na chudnutie.

Jedlá a potraviny s vysokým obsahom bielkovín vo vajciach, vyvolávajú pocit sýtosti. Bielkoviny, nachádzajúce sa vo vajciach dokáže ľudské telo stráviť ľahšie, ako bielkoviny z niektorých druhov mäsa. Ani s bielkovinami z vajec to však pri chudnutí nepreháňajte, pri ich nadmernej konzumácii vám to môže spôsobiť ukladanie kalórií do telesného tuku a môžete si navodiť problémy s obličkami. 

Ako vplývajú vajcia na zdravie a chudnutie.

Bielkoviny z vajca dokáže náš organizmus ľahšie stráviť ako bielkoviny z niektorých druhov mäsa.

Tuky v žĺtku vajíčka obsahujú väčšie množstvo prospešných nenasýtených mastných kyselín oproti nasýteným, ktoré, ako vieme, hladinu cholesterolu v krvi zvyšujú.

Jeden vaječný žĺtok slepačieho vajca obsahuje 270 mg cholesterolu, pričom odporúčaná denná dávka je 300 mg, zároveň obsahuje aj užitočné látky, ktoré obsah škodlivého cholesterolu v krvi znižujú. Vrátane lecitínu podporujúceho odbúravanie tukov. Lecitín je vo vajíčku zastúpený v omnoho vyššej miere ako v sójových bôboch, z ktorých sa táto mastná látka získava na výrobu doplnkov výživy, pretože sú lacnejšie. Lecitín sa nachádza vo všetkých telesných bunkách vrátane mozgových a nervových. Skoro dvojnásobné množstvo cholesterolu sa nachádza v husacích, kačacích vajciach a vajciach morky, tie však u nás nezvykneme často konzumovať.

Vaječné žĺtky majú vysokú výživnú hodnotu, predovšetkým vďaka zastúpeniu nenasýtených mastných kyselín. Ich pomer k nasýteným mastným kyselinám je zo zdravotného hľadiska priaznivejší ako u mnohých iných živočíšnych tukov.

Vajcia sú významným zdrojom vitamínov A, E, D a K, ale aj celého komplexu vitamínov B.

Z minerálnych látok vajcia obsahujú najmä fosfor, železo a síru, v škrupine sa nachádza vápnik.

Dostatočný príjem bielkovín v strave nadobúda väčší význam pri redukčnej diéte. Ak radikálne znížite denný energetický príjem, telo začne získavať chýbajúcu energiu práve z bielkovín.

Pri chudnutí sa nebojte využívať všetky zložky vajec. Vaječné bielko obsahuje zhruba 3,5 g bielkovín, žĺtok o 1 gram menej. Bielkoviny z  vaječného bielka sú bez cholesterolu a tuku. Cholesterol sa nachádza vo vaječnom žĺtku, avšak pri primeranej konzumácii vajec nie je pre vás nebezpečný.

Vajíčková diéta nie je vhodná na chudnutie.

Slepačie vajce obsahuje v priemere 66 % vody, 34 % sušiny, zloženej z 12 % bielkovín, 11 % tukov, 1 % cukrov a 10% minerálnych látok a má menej ako 80 kalórií.

Jedzte aj vaječné žĺtka, obsahujú skoro všetky živiny. Nenasýtené tuky v žĺtku navyše spolovice tvoria najužitočnejšie viac nenasýtené, ktoré umožňujú vychytávanie "zlého" cholesterolu z krvi a významne znižujú aj  riziko tvorby krvných zrazenín.

Slepačie vajcia majú bielu a hnedú škrupinu. Nie je medzi nimi nijaký rozdiel v kvalite, len vo vzhľade. Farba škrupiny je ovplyvnená typom nosnice. Odporúča sa nakupovať ich len obchodoch a supermarketoch, kde je istota, že prešli veterinárnou kontrolou. Pri kúpe domácich je nemožné overiť si dátum ich znášky i to, či boli po celý čas správne skladované.

Vajcová diéta nie je vhodná na chudnutie z viacerých dôvodov.

  • V tejto diéte jete dve alebo viac vajíčok na raňajky spoločne s grapefruitom, s nízkosacharidovou zeleninou alebo chudými bielkovinami. Obed a večera obsahuje buď ďalšiu porciu vajec, alebo menšie množstvo chudých bielkovín, ako sú ryby alebo kurča.
  • Šaláty a zelenina s nízkym obsahom sacharidov sa neobmedzujú, avšak ovocie sa obmedzuje na jeden až dva kusy za deň.
  • Ostatné sacharidové potraviny, ako sú chlieb, cestoviny a zemiaky, sú prísne obmedzené.

Klady vajíčkovej diéty:

  • vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom sacharidov vajíčkovej diéty, prispejete k zníženiu chuti do jedla
  • vysokoproteínová diéta zvyšuje rýchlosť spaľovania kalórií,
  • vajcia sú dobrým zdrojom bielkovín a vitamínov

Zápory vajíčkovej diéty :

  • nie je zdravá a vyvážená
  • eliminuje sa pri nej mnoho potravín a zeleniny
  • nedostatok sacharidov spôsobí, že nemusíte mať dostatok energie na fyzickú aktivitu
  • mnoho ľudí pociťuje únavu a nevoľnosť v prvých dňoch držania diéty, keď sa telo adaptuje na znížený príjem sacharidov
  • veľa vajec môže spôsobiť zápchu, nadúvanie a zápach z úst
  • nie je vhodná na zdravú redukciu hmotnosti
  • je veľmi pravdepodobné, že sa po skončení diéty dostaví jo-jo efekt.

Samozrejme jesť iba vajcia nie je zdravý spôsob ako schudnúť a extrémna verzia tejto diéty je veľmi nebezpečná pre zdravie. Pri tejto diéte môže nastať nielen nutričný deficit, ale aj vážne narušenie zdravia.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY