Chudnutie BANÁNY nemusia byť pri chudnutí postrachom.

20.10.2015 04:26

Ako každé jedlo aj banány môžu spôsobiť nadváhu, ale len v prípade, že energia v nich obsiahnutá prekročí dennú potrebu vášho tela. Jeden stredne veľký banán pritom obsahuje len 0,4 tuku a 14 g sacharidov, čo je asi 80 krát menej ako má priemerný hamburger.

Hoci má banán viac kalórií ako iné druhy ovocia a zeleniny, je vďaka svojmu nízkemu glykemickému indexu lepšia voľba ako sladkosti pre tých, ktorí chcú schudnúť. Potraviny s nízkym glykemickým indexom majú menej kalórií na veľkosť porcie v porovnaní s inými potravinami.

Vláknina v banánoch je užitočná pri chudnutí, nakoľko po zjedení zanecháva pocit sýtosti dlhší čas.

Stredne veľké banány majú okolo 100 kalórií, iba 0,40 g tuku, približne 27 g sacharidov, z toho 3 g je vláknina a 14 g celkového obsahu tvorí cukor. Obsahujú tiež 1,30 g bielkovín. Vzhľadom k tomu, že banány obsahujú viac rýchlo stráviteľných sacharidov, než iné druhy ovocia, kvôli cukru by ich spotrebu mali obmedzovať hlavne diabetici.

Banány sú vďaka svojmu zloženiu zdravím ovocím, avšak pri chudnutí si dajte na ne pozor.

Obsah vlákniny v banánoch stimuluje činnosť čriev a tak zabraňuje zápche. Začleniť banány do pravidelnej stravy je zdravé, pretože ide o ovocie s dobrým potravinovým zdrojom draslíka a minerálov nevyhnutných pre správne fungovanie tela a jeho elektrického systému.

Banány sú plné vitamínov a minerálnych látok a neobsahujú takmer žiadny cholesterol alebo sodík. 

Minerály, horčík a draslík obsiahnuté v banánoch, majú priaznivý vplyv na krvný tlak.

Banány sú účinné na popraskané pery, rannú únavu a vypadávanie vlasov. Banány tiež podporujú zlepšenie spánku, majú pozitívny vplyv na naše emócie, zvyšujú odolnosť proti stresu. Banán dodáva potrebnú energiu unavenému organizmu a rýchlym spôsobom dokáže naštartovať našu myseľ.

Po jablkách sú banány najviac konzumovaným ovocím na svete.

Banány pomáhajú vyrovnávať prekyslenie organizmu, cítime sa po nich fyzicky aj psychicky lepšie.

Banán je bohatým zdrojom mnohých vitamínov a minerálnych látok. Podstatné je zastúpenie vitamínov skupiny B, ktoré majú priaznivý vplyv na nervovú sústavu, významné je aj zastúpenie  vitamínu A, obsahuje aj vitamín C. V banáne sú obsiahnuté minerálne látky draslík, železo, fosfor, vápnik a horčík. Nesmieme zabudnúť na tryptofan. Tento proteín náš organizmus premení na známy serotonín, ktorý spôsobuje pocit dobrej nálady a spokojnosti.

Banán je vhodný ako súčasť pleťových masiek. Pleť vyživí a zanechá hodvábne jemnú.

Nesprávny spôsob stravovania a sedavé zamestnanie často spôsobuje zápchu. Odstrániť ju môžete pravidelnou konzumáciou banánov. Pri rannej nevoľnosti siahnite po banáne.

Nižší príjem kalórií v banánoch v porovnaní s inými vysoko kalorickými potravinami vedie k postupnému chudnutiu. Banány sú bohaté na sacharidy, čím predstavujú pre telo zdroj energie a taktiež obsahujú dôležité vitamíny a živiny, ktoré podporujú zachovanie si zdravia.

Okrem toho, že banány pomáhajú pri chudnutí, môžu znížiť riziko vzniku cukrovky, mŕtvice, vzniku obličkových kameňov, srdcových a kostných chorôb a taktiež rakoviny.

Výživové zloženie banánov.
Uhľohydráty sú v zložení banánov (21%) najhlavnejšie. Nezrelé banány sa skladajú najmä zo škrobu. Pri dozrievaní sa škrob mení na cukry ako sacharóza, glukóza a fruktóza. V zrelých zostáva asi 1% škrobu, čo nevyvoláva žiadne ťažkosti, ak sa banány dobre požujú. Nedozreté alebo zelené banány obsahujú veľké množstvo škrobu, ktorý je ťažko stráviteľný a môže spôsobiť plynatosť a poruchy trávenia.
V banánoch je len veľmi málo proteínov (1%) a tuku menej ako 0,5%.

Banány vynikajú obsahom vitamínu B. Asi tri stredne veľké banány poskytnú odporúčanú dennú dávku tohto vitamínu pre dospelého človeka., ale aj podstatné množstvo vitamínu C, B1, B2, E a fosfátov. Sú bohaté na minerály, z ktorých najcennejší je draslík, horčík a železo. Vysoký obsah draslíka z nich robí po avokáde a datliach tretí najlepší zdroj tohto minerálu nachádzajúceho sa v čerstvom ovocí.
Oba druhy vlákniny – rozpustná aj nerozpustná – sú v banánoch zastúpené vo významnom množstve. Banány obsahujú aj malé množstvo serotonínu. Táto látka plní rôzne funkcie: rozšírenie ciev, zmiernenie bolesti miechy a upokojenie nervov.
Pri ktorých zdravotných problémoch pomáhajú banány.  
Srdcové choroby – banány sú ideálnym ovocím pre ľudí s chorobami srdca, pretože:
- sú bohaté na draslík a chudobné na sodík 
- obsahujú významné množstvo vitamínov skupiny B na vytváranie energie v srdcovom svale, ako aj horčíka, ktorý spomaľuje postup artériosklerózy a zabraňuje infarktu
- sú bohaté na vlákninu, ktorá znižuje hladinu cholesterolu
- obsahuje serotonín, ktorý rozširuje cievy
Črevné ťažkosti – banány samotné alebo s jablkami pomáhajú pri hnačkách, pri celiakii (slabé vstrebávanie v črevách)
Cukrovka - pre diabetikov nemajú banány kontraindikácie, hoci množstvo cukrov sa musí kontrolovať. Cukry v banánoch sú absorbované pomalšie a nespôsobujú prudký nárast hladiny glukózy.
Diéta s nízkym obsahom sodíka – banány sú pri takejto diéte ideálne.
Uratická artritída a dna – banány alkalizujú krv, to pomáha neutralizovať a odstraňovať nadbytočnú kyselinu močovú, ktorá spôsobuje artritídu a dnu.
Príprava a použitie banánov.
Surové – ideálny stav na ich konzumáciu. Musíme mať na zreteli, že všetky banány, ktoré sa konzumujú v krajinách, kde nerastú, sa oberajú skôr a dozrievajú až v skladoch. Majú preto menej cukrov a vitamínov ako tie, ktoré mohli zostať na stromoch až do konca prírodného procesu zrenia.
Varené – väčšina vitamínov sa stráca, hoci uhľohydráty, minerály a ďalšie živiny sa zachovajú.

Samozrejme, dôležité je správne sa stravovať! Po zapojení sa do nášho programu na chudnutie môžete získať jedálne lístky a recepty na chudnutie

Schudnete bez tabletiek a prípravkov na chudnutie. 

SCHUDNITE ZMENOU STRAVOVANIA

Tu sa PRIHLÁSTE na CHUDNUTIE, (kliknite)

UŽ PO TÝŽDNI BUDETE MAŤ MENEJ KÍL a UŽŠÍ PÁS.

NÁVRAT NA NAJNOVŠIE ČLÁNKY O CHUDNUTÍ A STRAVOVANÍ (kliknite)

 

VYPLŇTE VŠETKY ÚDAJE

PRIHLÁŠKA NA CHUDNUTIE

REKLAMNÉ ODKAZY